WYCIECZKA DO MRU I PARADYŻA

Dnia 11.05.2011 roku o godzinie 7.40 uczniowie klas piątych spotkali się na zbiórce przed wyjazdem na wycieczkę do Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Po sprawdzeniu obecności przez opiekunów, zajęliśmy miejsca w autokarze, w czasie podróży, która trwała około półtorej godziny, pani przewodnik opowiadała nam ciekawostki związane z celem naszej podróży.
        Kiedy przyjechaliśmy na miejsce, od razu zwrócił naszą uwagę stojący nie opodal model niemieckiego czołgu T-34, na który wdrapaliśmy się. Po około dziesięciu minutach zaczęliśmy właściwe zwiedzanie schronów. Gdy zeszliśmy około 30 metrów pod ziemię odczuliśmy zmianę temperatury. Podczas wycieczki dowiedzieliśmy się wiele o tym miejscu. Kilka faktów o Międzyrzeckim Rejonie Umocnionym: jest częścią około 100 kilometrowej linii umocnień niemieckich położonych na łuku Warty i Odry powstałych w latach 30 XX wieku. Zbudowany został, aby powstrzymać ewentualny napad ze strony Polski. Kiedy skończyliśmy zwiedzać, kierowca zawiózł nas do kościoła w Paradyżu. Jest to kościół założony w 1230 roku przez cystersów przybyłych z Brandenburgii. Klasztor i przylegający do niego kościół należą do najwspanialszych zabytków sakralnych w Polsce. Obecnie mieści się tu Wyższe Seminarium Duchowne. Następnie pojechaliśmy do Międzyrzecza na obiad.
       Do domu wróciliśmy około godziny 18.00. Według mnie to była fajna wycieczka.